Problém ve vzdělání nastal hlavně v době Covidu. Děti byly vyučovány z domova a mnohdy to vypadalo tak, že pokud zrovna neměly zapnutou webkameru, dělaly jiné věci a tak si z daných hodin nic neodnesly. Právě z toho důvodu, že mnoho dětí dělalo úplně něco jiného, než měly dělat, muselo daný ročník opakovat, protože jim mnohé věci utekly a ony tak nepochopily navazující učivo. Jsou dokonce rodiče, kteří souhlasili s tím, aby si jejich dítě zopakovalo daný ročník, protože sami viděli, že si jejich dítě z učení formou online nic neodneslo a došlo jim, že by dané dítě mohlo mít v dalším ročníku velké problémy.
Mnoho rodičů to bralo tak jak je už jen z toho důvodu, že by věděli, že by dané dítě museli mnoho věcí doučit sami a oni na to nemají dostatek času nebo trpělivost. I to byl důvod, proč se mnozí rodiče rozhodli dané dítě nechat zopakovat si ročník. Nejhorší to rozhodně bylo pro první stupeň a to zejména pro první a druhou třídu. Mnoho prvňáčků nepochopilo to, co pochopit mělo a tak zejména prvňáčci si daný rok zopakovali a jen jim to prospělo. Jakmile se děti vrátily po Covidu do školy, učitelé jim ihned dali testy, aby zjistili, co dané děti umí a co jim naopak nejde, aby mohli přizpůsobit učivo dané problematice.
Pro mnohé děti bylo opakováním a dovysvětlením velkým plusem, protože konečně přišli na to, jak se má daná problematika řešit. Dnes už vše zase běží tak, jak má a je to určitě pro dané děti mnohem lepší, než když se učili z domu. Poté, co se ale vrátily děti do škol, měly velký problém a to s celou řadou věcí. Naneštěstí se učitelé maximálně snažili, aby dětem vše vysvětlili a mnozí uspěli. Pro děti je velice těžké udržet právě doma dostatek pozornosti a proto pro ně bylo složité učit se formou online. Můžeme doufat, že doba online výuky je již za námi a děti se tak budou moct učit prezenčně již stále.